دسته بندی مصالح ساختمانی

مراحل تولید آجر نسوز برای مصرف صنعت ساختمان

قیمت آجر نسوز شاموتی رندوم ، صنایع آجر اصفهان ، آجر نسوز اصفهان, خرید آجر نسوز, قیمت آجر نسوز

آشنایی با مراحل تولید آجر نسوز در اصفهان :

فرآیند تولید آجرهای نسوز ساختمانی از معدن آغاز می‌شود . جایی که مواد اولیه‌ی مورد نیاز این صنعت از دل کوه ها و لایه های مختلف زمین استخراج می‌شود . در معادن پس از آنالیز و سنجش مواد معدنی هر خاک ، آنها را طبقه بندی و دپو می‌کنند .

هرکارخانه با توجه به نیاز و محصول تولیدی خود، این مواد اولیه را سفارش داده و معادن نیز همان ماده معدنی را آماده و ارسال می‌کنند . پس از تهیه مواد اولیه، این مواد در کارخانه بررسی و انبار می‌شوند . تا از نظر ترکیب مینرالی و شیمیایی یکدست و مشخص شوند.

در مرحله بعد خاک را توسط آسیاب های گوناگون خرد و به دانه بندی های مطلوب می‌رسانند . تا در قسمت بعد با اضافه کردن آب ، خاک را برای مرحله شکل دهی آماده کنند .

در مرحله شکل دهی با توجه به شکل ظاهری محصول نهایی، آن را شکل می‌دهند . برای این کار عموماً از پرس یک طرفه هیدرولیکی با قالب های فولادی استفاده می‌شود .

پس از شکل دهی خاک و تبدیل آن به آجر(خشت) خام، محصول را در مکان مناسب چیده و برای خشک کردن ارسال می‌کنند . در این صنعت خشک کن های متنوعی وجود دارد که با توجه به حجم تولید آجر نسوز و سایر پارامتر ها انتخاب می‌شوند . پس از خشک شدن، آجر ها برای پخت آماده هستند .

کوره های پخت آجر در ایران عموماً به صورت شاتل یا تونل هستند که با سوخت گاز کار می‌کنند.

پیشنهاد : اگر دوست دارید مقالات مثل آجر نما را مطالعه کنید . حتما به مقالاتی مثل آجر نسوز و آجر اصفهان را مطالعه کنید .

آجرها  پس از پخت و خروج از کوره بر اساس معیارهای کنترلی و کیفیتی جدا و بسته بندی می‌شوند . تا با توجه به نیاز مشتری به فروش برسند.

نحوه تمیز کردن آجر نسوز :

مانند تمامی مصالح ساختمانی، آجر های نسوز طی مدت زمانی ممکن است کثیف شوند و آلودگی بر روی آن بنشیند . لذا برای تمیز کردن آن به راحتی میتوانید از مواد مخصوص اسیدی استفاده نمائید . همچنین برای جلوگیری از کثیف شدن آجر نسوز نما بهتر است بعد از نصب کامل آجر، مواد نانو بر روی آن اسپری شود . تا آجرنما را از هر گونه شوره زدگی و آلودگی محافظت نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *