مقاله های آجر

خشت و آجر چه تفاوتی با هم دارند ؟

آجر اصفهان

خشت و آجر چه تفاوتی با هم دارند ؟

اصفهان در زمینه انواع آجر که مهمترین قطب تولیدی کشور است . تولیدات مثل آجر سفالی ، آجر نما ، آجر فشاری ، آجر قزاقی ، آجر نسوز از قبیل نسوز نما و صنعتی و همچنین انواع آجر نما (رسی ، شیل ، نسوز ) یکی از بزرگترین صادرکننده ها هم به داخل کشور یعنی سایر شهرها و همچنین به سایر کشورهها می باشد .

آجر و خشت هر دو جزو مصالح ساختمانی به شمار می روند که از دیر باز در ساخت خانه ها به کار برده می شوند . امروزه هم روستاها و بناهای بسیاری وجود دارند که از خشت ساخته شده اند . آجر نیز همانگونه که می دانیم از جمله ی مصالحی می باشد که بسیار پر مصرف و پر کاربرد در معماری و ساخت و ساز می باشند .

شاید در بیشتر جاها نام آجر اصفهان و خشت با هم به گوش خورده باشد . اما لازم به ذکر است که این دو مصالح کاملا در مقوله ای جدا از هم ساخته می شوند . تفاوت هایی با هم دارند که موجب می شود استحکام یکی از دیگری بیشتر شود . برای این که بدانیم استحکام آجر بیشتر است یا خشت ابتدا باید اطلاعاتی در مورد هر کدام داشته باشیم . در مطالب زیر به طور خلاصه به هر کدام اشاره می کنیم .

 

خرید انواع آجر و آجر نما

خرید آجر نما شاموتی و آجر قزاقی، لیست قیمت انواع اجرنما ساختمانی، اجر 3 سانتی و 5 سانتی با بهترین کیفیت و بالاترین استاندارد.

خشت چیست ؟

خشت از جمله ی مصالح ساختمانی می باشد که در اشکال و ضخامت های متفاوت تولید می شود . برای تولید خشت ، گل را در قالب ریخته و فشار می دهند . سپس در مقابل آفتاب خشک می کنند . بنابراین به همین راحتی خشت خام تولید می شود . این نوع از مصالح صرفه ی اقتصادی بسیار بالایی دارند .

البته در تولید خشت امکان دارد ترکیبات و مواد اولیه متفاوت باشد . و خشت تشکیل شده از خاک رس یا آب باشد . یا از ترکیب خاک رس مرغوب با کاه و خرده سنگ و یا رس معدنی نرم شده با شکر سنگ تولید شود . خشت ها به طور کلی دارای مزایا و معایبی می باشند .

مزایای خشت را بشناسید :

از جمله ی مزایای آن می توان به دلیل قطور بودن دیواره های آن به عایق بودن آن ها اشاره نمود . که عایق های حرارتی و برودتی مناسبی می باشند .در مناطق خشک و عاری از رطوبت می توان از بناهای خشتی به مدت صد ها سال استفاده نمود . اما باید گفت که خشت ها در مناطق مرطوب بدون اندود و روکش قابل کاربرد نمی باشند . زیرا همانطور که می دانیم خشت از گل تهیه می شود . رطوبت تاثیر منفی بر روی آن می گذارد . باعث فرسودگی بناها و یا ترک برداشتن آن می شود .

صنایع آجر اصفهان – آجر چیست ؟

آجر اصفهان از جمله ی مصالح ساختمانی می باشد که همانند خشت تولید می شوند . با این تفاوت که آجر ها در داخل کوره ها پخته و خشک می شوند . آجر ها از ترکیبات خاک رس و آب تولید می شوند . ولی به مرور زمان و با گسترش علم ساختمان آجرهای مختلفی تولید شدند . که از جمله ی آن ها آجر نسوز و آجر نما می باشد .

 

خرید و فروش آجر اصفهان :

استان اصفهان را می توان به عنوان قطب اصلی تولید آجر درایران به شمار آورد .  عمدتا خرید و فروش این متریال نیز در اصفهان صورت می گیرد . این محصول به سراسر ایران ارسال می شود . خرید و فروش آجر اصفهان به دلیل وجود داشتن تعداد کارخانه های فعال زیاد در زمینه تولید آجر ، از طریق همین واحدهای تولیدی صورت می گیرد . خریدار می تواند با مراجعه به صورت مستقیم به کارخانه ، آجر اصفهان مورد نیاز خود را بدون واسطه تهیه کند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *