ورق های فلزی و آهن آلات

آشنایی با ورق روغنی و استانداردهای آن

قیمت ورق روغنی، قیمت روزانه ورق روغنی، قیمت ورق روغنی فولاد مبارکه، لیست قیمت ورق روغنی

آشنایی با انواع ورق روغنی و لیست قیمت روق روغنی اصفهان :

ما در ایران نیاز قیمت ورق روغنی موجود در بازار ايران را براي شما به اشتراك گذاشته ايم . سعی ما بر این است تا ورق های روغنی مورد نیاز مشتریان را در اختیار آن ها قرار دهیم. لازم به ذکر است برای اطلاع از لیست قیمت ورق روغنی به صورت لحظه ای می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. برای تولید ورق دو روش نورد سرد و گرم وجود دارد . ورق روغنی حاصل فرایند نورد سرد می باشد .

در نورد سرد ورق های گالوانیزه معمولا دارای ضخامت بالا را به ضخامت کمتر و براق تبدیل می کنند . ورق حاصل شده را ورق روغنی می نامند . روش نورد سرد با حفظ ظاهر فلز و همچنین بالا رفتن کیفیت ظاهری فلز به طور معمول در صنایع که ظاهر محصول مهم است استفاده می شود . یکی دیگر از انواع ورق ها که به صورت نورد سرد و در ضخامت های 0.18 تا 3 میلیمتر تولید می گردد ورق روغنی است .

ورق روغنی در سطوح خارجی اجسام و ساختمان کاربرد دارد . به این دلیل که دارای کیفیت سطح و شافیفت بوده . بعد از نورد سرد این ورق ها را برای جلوگیری از زنگ زدگی روغن کاری می کنند . همین امر سبب نام گذاری این نوع ورق با کاربردهای مختلف به عنوان ورق روغنی شده است .ورقهای فولادی به دو صورت نورد سرد و گرم تولید میشوند که حاصل نورد سرد ورق روغنی است. برای تولید ورق روغنی ابتدا ورق سیاه با ضخامت بالاتر اسیدشویی می شود.

 

برای اطلاع از قیمت روز انواع ورق های روغنی با شماره های ۰۳۱۴۵۸۵۲۴۹۱ و ۰۹۱۳۱۱۷۱۱۳۱ و ۰۹۱۳۸۱۸۳۱۳۶ تماس بگیرید

ورق روغنی ، قیمت ورق روغنی

انواع ورق روغنی با استاندارد های مختلف دربازار :

ورق های روغنی در انواع ورق معمولی ، ورق نیمه کششی و ورق فوق کششی در کارخانه برای مصارف مختلف در ضخامت های متفاوت تولید می گردد . ورق روغنی در بازار دارای استانداردهای مختلفی با توجه به نوع کاربردی که دارند می باشند . که این یک مزیت خوب به حساب می آید .

ورق روغنی استاندارد ST12 :

این نوع ورق خاصیت کشسانی ندارد و برای مصارف خاص تولید و عرضه می گردد .

ورق روغنی استاندارد ST13  :

این نوع ورق روغنی کششی بوده و دارای خاصیت کشسانی کم می باشد . این قابلیت باعث بهتر فرم گرفتن ورق روغنی و مقاومت در برابر ضربه می شود . از این ورق بیشتر در صنایع خودرو سازی و ساخت قطعات بدنه خودرو استفاده می شود .

ورق روغنی استاندارد ST14 :

این نوع ورق دارای قابلیت کششی زیاد است و نسبت به دو استاندارد قبلی ( ST12 , ST13 ) ساختاری نرم تر دارد و بسیار پر مصرف در صنعت خودروسازی است . ورق روغنی ST14 مطابق با استاندارد DIN آلمان تولید می شود .

بررسی مشخصات ورق روغنی :

ورق های روغنی با ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردد . ورق روغنی با ضخامت 0.03 تا 3 میلیمتر و در عرض های 100 تا 125 سانتی متر تولید شده و به بازار مصرف روانه می شود . برای محاسبه وزن آن هم می توان از فرمول های ساده ای که اکثر افراد در بازار ارائه می دهند استفاده نمود .

عوامل تعیین کننده قیمت ورق روغنی :

مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت ورق روغنی در بازار قیمت روز آهن می باشد . هر چه میزان آهن استفاده شده در ورق بیشتر باشد . قیمت نهایی ورق هم افزایش پیدا می کند . به طور کلی قیمت ورق روغنی در ارتباط مستقیم با قیمت آهن می باشد . ضخامت ورق روغنی و قیمت ورق گالوانیزه به عنوان ماده خام  اولیه در تولید ورق روغنی از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت هستند .

  • برای تولید ورق های رنگی ، ورق روغنی به عنوان ورق پایه استفاده می گردد . چون هم دارای مقاومت بالا و هم دارای ظاهری با کیفیت هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *