دسته بندی مصالح ساختمانی, مقاله های آجر

راهنمای تمیز کردن نمای آجری ساختمان

روش های تمیز کردن آجر نما

11 روش برای تمیزکردن نمای آجر ساختمان

امروزه با توجه به فراگیر شدن نمای آجری در طراحی های ساختمانی، اصلی ترین دغدغه ی مردم روش های تمیز کردن آجر نما و براق نگه داشتن نما مانند روز اول است. آجر نماها در طولانی مدت کثیف و زیبایی اولیه خود را از دست می دهند. هر چند نمای آجر مستحکم است ولی در مواجه با شرایط جوی مختلف و بارندگی ها ممکن است جرم بگیرند و بر روی آن ها جلبک یا کپک رشد کند.

 در ادامه روش های تمیز کردن آجر نما را بررسی خواهیم کرد :

 

تمیز کردن نمای آجر به روش روش سند بلاست

خیلی از افراد دارای تصور غلطی برای تمیز کردن آجرنما هستند، آن ها فکر می کنند که آجرهای نما شده را می تواندد همانند برخی وسایل به وسیله کارواش تمیز نمود. در این مورد باید گفت که شستشوی نما با دستگاه کارواش فقط یک لایه سطحی از روی آجر را پاک می کند و جرم ها به طور کامل پاک نخواهد شد.

یکی از روش های تمیز کردن نما روش سند بلاست است. در این فرایند شن و سیلیس با سرعت و فشار زیاد آب و هوا بر روی سطح مورد نظر پاشیده می شود و لایه های آلوده را از روی سطوح پاک می کند. در روش سند بلاست سطح آجر را صیقل می دهند.

شستشو نمای آجری با استفاده از آب

به نظر بیشتر کارشناسان بهترین روش پاک کردن نما استفاده از آب خالی است. گاهی توصیه می شود از پودر لباسشوئی، محلول سرکه و اسید هم در کنار آب برای تمیز نمودن آجر استفاده گردد. در حالی که اسید برای نمای ساختمان بسیار ضرر دارد و بعد از چند دقیقه بافت آجر را تخریب خواهد کرد. پس قبل از انجام هر کاری به عواقب آن فکر کنید تا هزینه های بعدی را کاهش دهید.

تمیز کردن آجرنما با  استفاده از سمباده

در این روش آب را بر روی سطح آجر نما بریزید سپس با یک سمباده غیر سیمی یا مویی، جرم را از روی سطوح کنده و مجددا روی سطح آجر آب بریزید.

تمیز کردن نمای آجر بوسیله بخار آب

در این روش آبگرم مخلوط با کمی مایع صابون و بخار را به کمک وسیله ای مخصوص بر روی آجر پاشیده می شود البته در صورت چرب بودن نما این کار را در سه نوبت انجام دهید تا نتیجه مطلوب بدست آید.

شستشوی آجر نما با واتر جت

ترکیب آب و سیلیس را با دستگاه واترجت بر روی سطح آجری به صورت پر فشار پمپ می کنند تا سطح نما مانند روز اول تمیز شود.

شستشو با مواد  رزین یا نانو

برای دوام بیشتر و تمیز ماندن نما پیشنهاد می گردد از مواد نانو یا رزین استفاده کنید. این مواد آجر نماها را از شر جرم و رطوبت بدون تغییر رنگ در آجر ، حفظ می کند.

 

لیست قیمت انواع آجر نسوز، آجر لفتون، آجر سفال با بهترین کیفیت را از ما بخواهید

 

 

 

تمیز کردن آجرهای نما با  اسید رقیق فلوئوریدریک

برای پاک کردن سطوح جرم گرفته شده به این روش باید حدود 10 درصد از اسید را با آب ترکیب کنید و آجر نما را کاملا خیس نمائید. سپس با یک قلم مو یا فرچه مواد ساخته شده را بر روی آجر بکشید. بعد از این کار با برسی از جنس چرم سطح را در معرض سایش قرار دهید و با آب بشوئید تا تمیز شود.

استفاده از  مواد خنثی کننده

به دلیل اینکه آجر پفکی است و جذب آب بالایی دارد به سرعت کثیف شده و شوره می زند. برای تمیز کردن این شوره ها، نیاز است از مواد خنثی کننده شور و یا نانو استفاده کنید.

 

 محلول شست و شو

یک روش دیگر برای تمیز کردن نمای آجری ساختمان این است که از یک سطل آب ، محلول سفید کننده ، فرچه بزرگ ، شیلنگ و سری که فشار آب را چند برابر کند استفاده کنید. مقدار مساوی محلول سفید کننده را با آب درون سطل ترکیب کنید ، سپس آجرها را با فرچه بزرگ بشویید. قبل از این که محلول روی آجر خشک شود ، آب را با فشار زیاد روی نمای آجری بگیرید. این امر علاوه بر این که خود آجر را تمیز می کند ، سبب می شود گرد و خاک بین شیار آجر ها هم از بین برود.

 

شستشوی نماهای بسیار کثیف با ماسه سنگ

وقتی نمای آجری بسیار کثیف شده باشد از ماسه سنگ برای لایه برداری سطح و تمیز شدن آجر نما استفاده می شود.

محلول کلر و شستشوی نما

اگر روی نمای آجری ساختمان شما کپک و جلبک دیده شد یک راه کار ساده برای تمیز کردن آن برای شما داریم. روش مورد نظر این است که باید از محلول کلر استفاده کنید ، مقدار مساوی کلر و آب را داخل یک سطل بزرگ می ریزید و کاملا باهم مخلوط می کنید ، این محلول به دست آمده را درون یک سمپاش باغ بریزید و آن را روی نمای آجری اسپری کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که قبل از خشک شدن محلول روی نمای آجری باید سریع آن را آب کشی کنید.

همچنین شما از ایران نیاز می توانید خرید آجر نمای اصفهان را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تهیه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *