نمایش 1–12 از 26 نتیجه

 آجر نسوز

آجر انواع مختلفی دارد که آجر نسوز یکی از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین انواع آجر در صنعت ساخت و ساز است. این آجر مقاومت بسیار زیادی در دمای بالا دارد. به دلیل وجود آلومینیوم اکسید در ساختار این آجر، قادر است گرمای 1500 درجه سانتیگراد را نیز تحمل کند. در برخی از  انواع آجر نسوز نما، مقدار اکسید آلومینیوم 50% الی 60% است.

مواد اصلی این آجر خاک رس و خاک چینی است که در دمای 1200 الی 1800 درجه سانتیگراد پخته می‌شود، بنابراین در برابر حرارت بسیار مقاوم است. برای کیفیت بهتر آجر، از کوره شاتل یا کوره تونلی برای پخت استفاده می‌کنند. جنس خاک نیز در کیفیت آجر نما تاثیر گذار است. باید از خاک نسوز مرغوب برای ساخت آجر استفاده نمود. همچنین یکی دیگر از عومل موثر در کیفیت آجر پرسینگ قوی است.

به دلیل مقاومت بسیار بالای این محصول در برابر گرما، از آن می‌توان در صنایع مختلف مانند کوره‌های ذوب استفاده کرد. در ابتدا کاربرد این آجر فقط در شومینه و کوره بود، اما امروزه کاربردهای آن بسیار گسترش یافته است.

کاربردهای آجر نسوز

همان گونه که ذکر شد، یکی از مهمترین کاربردهای آجر نسوز در ساخت شومینه و تنور است؛ زیرا این آجر در برابر حرارت بالا مقاومت بسیار زیادی دارد. از این آجر در کوره‌ها و صنایع نیز استفاده می‌شود. آجر نسوز یکی از بهترین متریال‌ها برای زیباسازی و ایجاد جلوه بصری بی نظیر در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها است. در گذشته، این آجر اغلب در منازل فقط برای شومینه استفاده می‌شد، اما امروزه به دلیل زیبایی این آجرها کاربرد آن گسترش یافته است. شما می‌توانید قسمت ورودی منزل، ساختمان تجاری و اداری خود را با آجر طراحی و دکوراسیون کنید.

این آجر می‌تواند زیبایی بخش آشپزخانه، نشیمن و پذیرایی شما باشد. این آجر دارای تنوع بسیار بالایی است، به همین دلیل به راحتی می‌توانید مطابق با دیگر آیتم‌های ساختمان، گزینه مناسب و مورد نظر خود را انتخاب نمایید. علاوه بر دکوراسیون داخلی ساختمان، از آجر نسوز می‌توان برای طراحی نمای بیرون ساختمان استفاده کرد. یکی از بزرگترین مزیت‌های این متریال، ماندگاری بسیار بالای آن است. این آجر جذب آب بسیار پایینی دارد، به همین دلیل شوره و کپک نمی‌زند. آجر نما نسوز در برابر تغییرات ناگهانی دما در شب و روز، تغییرات آب و هوایی، باران‌های اسیدی و… مقاومت خوبی دارد، به همین دلیل، عمر و دوام زیادی دارد.

یکی دیگر از مهمترین کاربردهای آجر نسوز، در ساخت باربیکیو است. به دلیل زیبایی بی نظیر، کیفیت بالا، مقاومت عالی و در عین حال قیمت مقرون به صرفه استفاده از این آجر برای ساخت باربیکیو بسیار محبوب و رایج است. علاوه بر موارد ذکر شده، یکی دیگر از کاربردهای این آجر در پوشش کف محوطه، باغ، حیاط و پیاده‌رو است. این آجر به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه، فشار، فرسایش، تغییرات دما و … برای این کاربرد بسیار مناسب است. یک کف پوش آجری فضای نوستالژیک و زیبایی را خلق می‌کند. ماندگاری این کفپوش نسبت به دیگر مصالح بی نظیر است.

مزایای استفاده از آجر نما نسوز

آجر نما نسوز دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که موجب شده است توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. امروزه معماران و متخصصان دکوراسیون داخلی علاقه زیادی به استفاده از این آجر در طراحی ساختمان دارند. برخی از مزایای استفاده از آجر نما نسوز در ادامه ذکر شده است.

  • آجر نسوز دارای انواع مختلفی است که در طرح و رنگ نیز تنوع بالایی دارد. این تنوع موجب می‌شود نظر افراد با سلایق مختلف را به سمت خود جذب نماید.
  • آجر نسوز نما در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد و در دمای بالای 1500 درجه سانتیگراد نیز خواص فیزیکی و شیمیایی خود را حفظ می کند. به همین دلیل در مصارف صنعتی نیز قابل استفاده است.
  • به دلیل پخت در دمای بالا، این آجر استحکام و دوام بالایی دارد و در برابر ضربات و فشار زیاد نیز مقاوم است.
  • یکی دیگر از مزایای این آجر مقاومت در برابر تاثیرات عوامل شیمیایی است.
  • این آجر خا صیت ضد شوره و سفیدک دارد. آجرهای معمولی در اثر رطوبت، دچار شورگی و سفیدک می‌شوند. علاوه بر این که زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهند به محلی برای رشد قارچ تبدیل می‌شوند. 
  • آجر نسوز در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاومت بالایی دارد.
  •  این آخر ضخامت بسیار باریکی دارد. بنابراین در هنگام استفاده فضای کمی را اشغال می‌کند. 
  • آجر نسوز عایق صدا است. صداهای اطراف را جذب و خنثی می‌کند.
  • از مزیت‌های اصلی این آجر خاصیت عایق بودن در برابر سرما و گرما است. به همین دلیل در صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار موثر است.
  • آجر نما نسوز برای استفاده در مناطق مرطوب بسیار مناسب است؛ زیرا در برابر فرسایش، رشد جلبک و قارچ مقاوم است.
  • این آجر کاملا با محیط زیست سازگار است.
  • یکی از اصلی ترین مزایای آجر نما نسوز قیمت بسیار مناسب آن است. در عین زیبایی و کیفیت بالای این آجر، قیمت بسیار مناسبی دارد.

انواع آجر نسوز  

آجر نسوز انواع مختلفی دارد. این آجرهای از لحاظ ظاهری و ساختاری با یکدیگر تفاوت دارند. این آجرهای در رنگ‌ها مختلف قرمز انگلیسی، پرتقالی شاموتی، سفید و مشکی وجود دارد. طرح آجرها نیز ممکن است ساده، کامل، کرکره ای، رستیک و تایل باشد. در ادامه به معرفی انواع آجر نسوز نما می‌پردازیم:

  • آجر نسوز انگلیسی یا سمیرم به رنگ طیف‌های تیره و روشن رنگ قرمز است. این آجر در رنگ‌های پرتقالی، خردلی، گلبهی، زرشکی، جگری و مشکی قرمز وجود دارد.
  • آجر نسوز شاموتی دارای طیف رنگی کرم، طلایی، پرتقالی و خردلی است.
  • آجر نسوز مشکی و آجر نسوز قهوه‌ای نسوز: ترکیب این آجر با سنگ و کامپوزیت در طراحی نما و دکوراسیون، زیبایی بی‌نظیری را خلق می‌کند.
  • آجر نسوز سفید و آجر نسوز نما طوسی (خاکستری): از این آجر برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان‌های مسکونی و غیر مسکونی استفاده می‌شود. این آجر در طرحهای مختلف کرکره‌ای، تایل و شیاری و… وجود دارد.

بهترین آجر نسوز

اگر شما به دنبال بهتر ین آجر نسوز نما هستید، مطالعه این بخش به شما توصیه می‌شود. آجر نسوز انواع مختلفی دارد، این آجرها از نظر ظاهر و ساختار با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین برای کاربردهای مختلف مناسب هستند، در واقع برای انتخاب آجر نسوز باید ابتدا مشخص کنید برای چه هدفی نیاز به آن نیاز دارید. چهار دسته اصلی آجرها عبارتند از: آجر نسوز قلیایی، آجر نسوز آلومینیومی، آجر نسوز سیلیسی و آجر نسوز ویژه.

در ساختار آجر نسوز ضد شوره قلیایی، سیلیسیم دی اکسید و اکسید منیزیم وجود دارد. همچنین اکسید آهن و اکسید کروم به این آجر افزوده شده است تا مقاومت گرمایی آن را افزایش دهد. بنابراین بهترین آجر نسوز برای کوره‌های دایره‌ای تولید سیمان و فولاد، قسمت بالایی کوره‌های ذوب شیشه و صنایع فلزات غیر آهنی، آجر قلیایی است. این آجر در مناطق بسیار مرطوب به هیچ وجه شوره و جلبک نمی‌زند و کیفیت خود را حفظ می‌کند.

آجر نسوز آلومینیومی رنگ شفاف‌تری دارد. در ساختار این آجر، در صد بالایی از اکسید آلومینیوم وجود دارد. این آجر در دمای 1200 الی 1800 درجه سانتیگراد پخته می‌شود. این آجر به علت مقاومت بالا در برابر حرارت، بهترین آجر برای پوشش دیواره‌های درونی کوره‌های ذوب فولاد، کوره سیمان و شیشه است.

ماده اصلی آجر نسوز سیلیسی، خاک سیلیسی معروف به کوارتزیت است. این خاک دارای موادی چون آلومینیوم اکسید، سیلیسیم دی اکسید، پتاسیم اکسید، سدیم اکسید، اکسید آهن و دی اکسید تیتانیوم است. این آجر به شدت رسانای گرما است و در برابر ورود گاز مقاوم است. این آجر مناسب پوشش داخلی کوره در  فولاد سازی، کوره سرامیک سازی و کوره تولید خمیر شیشه در کارخانه شیشه سازی است.

آجر نسوز ویژه: این آجر دارای انواع مختلفی است از جمله آجر نسوز اکسید کروم کوروندوم، آجر نسوز زیرکونیوم و آجر نسوز اکسید کروم که از ترکیب فلزات واسطه ساخته می‌شوند.

اما به طور کلی در انتخاب بهترین آجر نسوز نما توجه داشته باشید؛ هیچ گونه ترک و شکستگی روی آجر وجود نداشته باشد. سطح و لب‌های آجر ریزش و لب پری نداشته باشند. اندازه آجرها، رنگ داخلی و سطح آن یکدست باشند. در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته باشند.

قیمت آجر نسوز

به طور کلی قیمت انواع آجر نسوز نسبت به مصالح دیگر تا حدود زیادی به صرفه است. اما قیمت آجر نسوز نسبت به دیگر آجرها کمی بالاتر است؛ زیرا برای ساخت آن باید از خاک نسوز استفاده کرد. این خاک به دلیل اینکه به سختی تولید می‌شود قیمت بالاتری نیز دارد. ،

اما خوشبختانه خرید آجر نسوز از نظر برآورد مالی، بسیار مناسب و منطقی است. زیرا اولا قیمت این آجر نسبت به دیگر مصالح بسیار مناسب‌تر است. ثانیا این آجر در برابر حرارت، شرایط محیطی مختلف مانند باران اسیدی و آلودگی هوا و … بسیار مقاوم است و ماندگاری بالایی دارد. در واقع در طولانی مدت به دلیل پایین بودن هزینه نگهداری نسبت به دیگر مصالح به صرفه‌تر است.

قیمت انواع آجر نسوز با یکدیگر تفاوت دارد. عواملی دیگری که بر قیمت موثر است طرح، رنگ، کیفیت و نوع خاک به کار رفته برای تولید آجر است. قیمت این آجر ممکن است به صورتی قالبی یا متر مربع بیان شود. سایت ایران نیاز این امکان را فراهم کرده است که قبل از خرید، قیمتها را استعلام بگیرید تا بتوانید تصمیم بهتری را اتخاذ کنید. 

خرید آجر نسوز نما

با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد و عالی آجر نسوز، خرید آجر نسوز برای کاربردهای مختلف بی شک بهترین گزینه است. قیمت پایین اما ماندگاری بالای این آجر موجب شده است که معماران و افرادی که در حوزه طراحی نما ساختمان فعالیت دارند، به شدت طرفدار آن باشد. 

اگر قصد خرید آجر نسوز نما را دارید، سایت ایران نیاز در خدمت شما است. سایت ایران نیاز همواره سعی می‌کند، بهترین محصولات را برای مشتریان عزیز خود فراهم نماید. با خرید از این سایت مطمئن باشید بهترین و مرغوب‌ترین آجر را با مناسب‌ترین قیمت تهیه می‌نمایید. تنوع بالای محصولات ارائه شده، به شما کمک می‌کند مطابق سلیقه و نیاز خود، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.