برشکاری ورق اصفهان | برش انواع آهن آلات | برشکاری ورق آهن :

سال های زیادی می گذرد که کاربرد فلزات در صنایع ساختمان سازی افزایش یافته است . بر روی این فلزات عملیات های مختلفی برای رسیدن به شکل دلخواه صورت می گیرد . عملیات هایی مثل برشکاری ورق و جوشکاری بیشتر بر روی فلزات انجام می گیرد . در این مقاله سعی شده تا بیشتر در مورد برشکاری ورق آهن صحبت گردد . پس با گروه بازرگانی ملکیان و خدمات برشکاری ورق اصفهان این گروه آشنا شوید .

برش میلگرد ، برش ورق ، برق پروفیل و برش لوله با سنگ جت برش میلگرد ، برش ورق ، برش پروفیل و برش لوله با سنگ جت

 

انواع روش های برشکاری ورق اصفهان| برش کاری ورق در اصفهان :

در واقع برشکاری بر اساس شرایط دمایی برش و تجهیزات مورد استفاده به دو دسته کلی تقسیم می گردد :

  • برشکاری سرد ورق اصفهان
  • برشکاری گرم ورق اصفهان

برش کاری فلز در حالت تعادل با دمای محیط را برشکاری سرد می گویند . در برش کاری سرد تجهیزاتی از جمله قیچی ، اره و گیوتین کاربرد دارند . این تجهیزات باعث بالا رفتن دمای فلز در هنگام برشکاری نمی شود . اما در برش کاری گرم تجهیزات به کار رفته باعث افزایش دمای فلز در هنگام برش می گردد . در حقیقت عمل برشکاری بر اساس همین افزایش دما صورت می گیرد .

مزایای روش برشکاری سرد ، ورق آلات :

حفظ خواص فیزیکی ورق در روش برش سرد :

مهم ترین مزیت این روش حفظ خواص فلز می باشد . با توجه به اینکه در برشکاری ورق به روش سرد دمای فلز افزایش محسوسی ندارد خواص آن که تابع دما می باشد تغییری پیدا نمی کند . به خصوص در برشکاری ورق آهن . در صورتی که دمای ورق های فولادی در حین فرایند برش افزایش یابد و تحت کنترل قرار نگیرد ورق حالت تردی پیدا می کند . به همین دلیل با برش دادن ورق به روش سرد می توان شکل دلخواه را بدون تغییر خواص فیزیکی ورق بدست آورد .

انعطاف برشکاری در روش برش سرد :

در برش سرد تجهیزاتی نظیر گیوتین ، اره و قیچی رایج تر هستند . انعطاف برشکاری به لحاظ شکل و طول در برش سرد سبب می گردد تا ورق آهن را به اشکال مختلف برش دهیم . از اشکال هندسی ساده گرفته تا اشکال پیچیده ، حروف الفبا و تصاویر مختلف در برشکاری سرد به راحتی امکان‌پذیر است.

پرتی ورق در روش برش سرد :

پرتی یا همان ضایعات ورق در برش کاری ورق به روش سرد مقدار ناچیزی است . ضایعات ورق همان قسمت های غیر قابل استفاده در حین فرایند برش ورق می باشد . این پرتی می تواند به صورت تکه ای باشد . گاهی هم به صورت کناره ورق است . در روش برش سرد می توان ضایعات را به صورت چشم گیری کاهش داد . در روشهایی مانند واتر جت و یا برش با قالب می توان با طراحی درست برش، به ماکزیمم سطح مفید در برشکاری دست پیدا کرده و در مصرف ورق آهن صرفه جویی زیادی به عمل آورد . با توجه به قیمت ورق آهن در ضخامت های مختلف این مزیتی بسیار مطلوب به حساب می آید .

سرعت برش کاری در روش سرد :

سرعت برشکاری در روش سرد بسیار زیاد است . به طوریکه می توان به صورت انبوه اشکال یک شکل و هم اندازه را تولید نمود .

 

عدم تولید گازهای سمی و آلاینده ورق در روش برش سرد :

با توجه به اینکه در برش کاری ورق به روش سرد نیازی به مشعل و وجود شعله نیست . در نتیجه میزان تولید گازهای آلاینده و سمی صفر خواهد بود .

قیمت ورق سیاه در بازار آهن | قیمت ورق سیاه اصفهان

معایب برشکاری ورق به روش سرد :

بالا رفتن هزینه متریال مصرفی :

قیچی ها ، صفحه های سنگ فرز ، تیغه الماس ها ، گیوتین و اره ها موارد مصرفی در برش سرد ورق الات هستند . این تجهیزات پس از مدتی اعمال برش بر روی ورق و دیگر محصولات فولادی فرسوده خواهند شد . همچنین به مرور زمان غیر قابل استفاده می شوند . از این رو مصرف متریال در برش های انبوه می تواند بالارفته و در کل هزینه کار را افزایش دهد .

محدودیت مکانی ابزار برشکاری در روش برش سرد ورق :

در برش کاری سرد معمولا تجهیزات ثابت و به زمین تکیه داده شده اند و عملیات برشکاری را انجام می دهند . این موضوع در برشکاری محدودیت ایجاد می کند . مثلا گیوتین دارای وزن زیاد و دارای جک های بسیار قوی هیدرولیکی می باشد . از این رو نمی توان این تجهیز را به راحتی جابه جا نمود . 

 

مزایای روش برشکاری ورق به روش گرم :

سرعت برشکاری ورق در حجم زیاد به روش گرم :

مهم ترین مزیت برش کاری ورق به روش گرم سرعت انجام عملیات برش ورق می باشد . در روش های برشکاری گرم می توان با سرعت بالایی ورق آهن صخامت بالا را برش داد . 

کاهش میزان ضایعات در برش ورق به روش گرم :

در برشکاری گرم ضایعات تولید شده بیشتر به صورت غیر قلزی می باشد . اگر ضخامت ورق فولادی زیاد باشد در هر صورت ضایعات وجود خواهد داشت . اما نکته ای که در این روش مهم می باشد قرار گرفتن ابزار برش دقیقا بر روی محل برش است . این موضوع باعث شده تا ضایعات مقداری از ورق آهن  یا هر محصول دیگر در هنگام برش به صورت پرت جدا شود جلوگیری می گردد . ویژگی دیگر در این روش این است که می توان از ضایعات تولیدی قطعات جدید قابل استفاده تولید کرد . نمونه ی این در هنگام برش کاری پخ لوله های با ضخامت بالا می باشد که تکه جدا شده از آن را در ساخت براکت های جوشی برای مونتاژ کردن لوله استفاده می کنند.

مکانیزه کردن عملیات برش ورق در روش گرم :

در برشکاری گرم می توان تجهیزات را توسط رایانه برنامه ریزی کرد تا این عملیات را انجام دهند .  نمونه آن دستگاه CNC که می تواند هر شکل و اندازه ای را با پیچیدگی های مختلف و در حجم های انبوه تولید نماید .

بیشتر بخوانید: آموزش خمکاری ورق فولادی

معایب روش برشکاری گرم ورق :

تغییر ساختاری در محل برش به روش گرم :

در برش ورق ها در صورتی که دما بیش از نصب دمای ذوب گردد شاهد تغییراتی در خواص مکانیکی ، شیمیایی و فیزیکی محل برش ورق خواهیم بود . این موضوع در فولاد ها بیشتر خود را نشان می دهد . تردی ، کاهش استحکام تسلیم و ایجاد تنش در قسمتی که برشکاری می شود . می تواند از معایب برشکاری ورق به روش گرم محسوب گردد .

تولید گاز و مواد سمی در روش گرم :

هنگان برش دادن ورق به روش گرم چون که وسیله ای تولید حرارت می کند ، گازهای سمی هنگان برش نیز تولید می شوند . در برشکاری ورق به روش اکسیداسیون و سوزاندن گاز ، تولید گازهای سمی شدت بیشتری دارد .برای مثال برشکاری استیلن که با اکسید کردن بخشی از فلز و زدودن آن از طریق فشار هوا صورت می گیرد . بخش زیادی از گاز حاصل از این عمل تبدیل به گازهای آلاینده شده و باعث آلودگی می گردد .

ایمنی پایین در برش ورق به روش گرم :

طبق گزارش های داده شده در برشکاری گرم حوادث زیادی ممکن است اتفاق بیفتد . حوادثی از قبیل سوختن و جراحت های ناشی از برخورد با جسم گرم ، انفجار ، پاشش مذاب بر روی اپراتور بیشترین رخدادهایی است که گزارش شده اند . به همین دلیل این روش بسیار خطرناک می باشد . اما دلیل قانع کننده ای برای کنار گذاشتن این روش نمی باشد .  استانداردهای ایمنی برای این منظور راه کارهای مناسبی ارائه داده اند. در هنگام برشکاری گرم در کارگاه ها می بایست نظارت واحد ایمنی به طور کامل انجام گردد . رعایت پروتکل های ایمنی و پر کردن چک لیست های تهیه شده برای کار گرم می تواند خطرات ناشی از این روش برشکاری را به حداقل برساند .

ورق سیاه | قیمت ورق سیاه | ورق سیاه اصفهان :

ورق های قابل ارائه در سایت ایران | گروه بازرگانی ملکیان :

ایران نیاز ارائه دهنده انواع ورق آلات در استان اصفهان اعم از ورق سیاه ، ورق گالوانیزه ، ورق رنگی ، ورق آلیاژی . مشتریان گرامی می توانند ورق های مورد نیاز خود را به صورت شیت و یا رول از این وب سایت خریداری نمایند .

قیمت ورق سیاه در اصفهان | لیست قیمت ورق سیاه | قیمت روز ورق سیاه :

در این سایت قیمت ورق سیاه اصفهان به صورت لحظه ای به روزرسانی می گردد . شما می توانید برای خرید ورق سیاه مورد نیاز خود با شماره تلفن های ۰۳۱۴۵۸۵۲۴۹۱ و ۰۹۱۳۱۱۷۱۱۳۱ و ۰۹۱۳۸۱۸۳۱۳۶ تماس حاصل نمائید . ضمن مشاوره رایگان قیمت روز ورق سیاه اصفهان را بدست آورید و اقدام به خرید ورق کنید .

قیمت ورق آهن از درب کارخانه :

ورق سیاه به صورت مستقیم و بدون واسطه به قیمت درب کارخانه برای شما عزیزان می باشد . ورق سیاه از دری کارخانه برای مشتریان ایران نیاز ارسال می گردد .

ورق سیاه | قیمت ورق سیاه | قیمت روز ورق سیاه :

ایران نیاز دارای سابقه درخشان در زمینه خرید ورق سیاه ، فروش ورق سیاه می باشد . در حقیقت ورق گالوانیزه گرم همان ورق سیاه می باشد که به صورت نورد گرم تولید می گردد . این محصول از دو نوع فولاد A36 و A1011 در دمای بالا تولید می شود . ورق سیاه اصفهان درون کوره با درجه حرارت 1280 درجه سانتی گراد قرار می گیرد . سپس ورق از بین غلطک ها عبور داده می شود . این کار باعث پوسته زدائی و کاهش ضخامت ورق می گردد . در نهایت این ورق با عبور از قفسه ها و میز خنک کننده به شکل کلاف در می آید و برای ارائه در بازار عرضه می شود .

شناخت انواع ورق سیاه در اصفهان :

این محصول دارای استانداردهای مختلفی در انواع ورق سیاه معمولی و ورق سیاه صنعتی می باشد . ورق سیاه صنعتی یا همان ورق ST37 در ایران قابل خرید می باشد . ورق ST37 بیشترین کاربرد را در صنعت دارد . مواردی همچون سوله سازی ، پروژه های مخزن سازی ، سد سازی و صنایع ساختمانی . برای دریافت لیست قیمت ورق سیاه نازک با کارشناسان ما در تماس باشد .

برای خرید ورق سیاه با شماره های ۰۳۱۴۵۸۵۲۴۹۱ و ۰۹۱۳۱۱۷۱۱۳۱ و ۰۹۱۳۸۱۸۳۱۳۶ تماس بگیرید

قیمت ورق سیاه بر اساس سایز و ضخامت آن همچنین نوع کارخانه تولید کننده مشخص می گردد . نوسانات قیمت ارز و تحولاتی که در منطقه رخ می دهد به همراه قیمت جهانی از جمله عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت ورق سیاه می باشد . قیمت ورق سیاه اصفهان با توجه به تولید در فرایند نورد گرم نسبت به انواع مشابه خود پائین تر می باشد . از این رو برای تولید دستگاه هایی با ابعاد بالا گزینه بسیار مناسبی به نظر می آید . اهمیت ورق سیاه از آن جهت است که تقاضا برای خرید ورق فولادی سیاه بسیار زیاد است .

 

مهم ترین تولید کنندگان ورق سیاه در ایران :

کارخانه‌های فولاد مبارکه ، فولاد اکسین خوزستان ، فولاد کاویان ، لوله و پروفیل نیکان پروفیل ، مجتمع فولاد گیلان ، مجتمع فولادی سبا از مهم ترین کارخانه های تولید این ورق می باشند . شما مشترین گرامی می توانید برای خرید و فروش ورق سیاه از راهنمایی کارشناسان متخصص ما در بخش فروش کمک بگیرید.

کاربردهای ورق سیاه :

از ورق سیاه فولادی در مصالح ساختمانی مانند ساخت آبگرمکن ، صنایع فلزی سنگین ، صنعت خودرو مانند ساخت قطعات خودرو ، تولید تجهیزات کشاورزی ، ساخت رینگ چرخ ، صنعت کشتی سازی ، تانکر سازی و موارد بسیاری دیگر استفاده می شود . بازه ضخامت ورق های سیاه موجود در بازار برای هر کارخانه سازنده متفاوت است . اما عرض همه این ورق ها بر اساس استاندارد ثابت بوده و 1000 یا 1250 میلی متر می باشد .

 

سایت جامع اطلاع رسانی آهن آلات ، بانک اطلاعات قیمت تیرآهن میلگرد ورق

 

فروش و خرید آهن آلات ساختمانی ، قیمت تیرآهن ، قیمت میلگرد آجدار، قیمت قوطی پروفیل ، قیمت نبشی ، قیمت ناودانی ، قیمت ورق سیاه ، قیمت ورق روغنی .

 

قیمت ورق به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله این عوامل ضخامت ، نوع و ابعاد آن می باشد . ورق ها از لحاظ نوع ورق عرشه فولادی ، فولادی ضدزنگ ، ورق آلیاژی و .