همه چیز درمورد ورق رنگی

ورق رنگی از محصولات بسیار پرکاربرد و پرمصرف در صنعت ساخت و ساز بشمار می‌رود. از این محصول به دلیل برخورداری از مقاومت بالا و رنگ‌های جذاب و چشم‌نواز، در سقف ساختمان‌ها و منازل، سوله‌ها، ورزشگاه‌ها، کابینت، بدنه یخچال و دیواره کانکس‌ها استفاده می‌شود. این ورق‌ها در کنار جذابیت ظاهری، از ویژگی‌های خاص مکانیکی و شیمیایی نیز برخوردارند که از مزایای آن‌ها محسوب می‌شود. این ورق‌ها در شکل‌ها و ابعاد متفاوتی تولید و عرضه می‌شوند که در ادامه بصورت مفصل به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ورق رنگی چیست؟

ورق رنگی در واقع ورق گالوانیزه‌ای است که تحت فرآیند‌های صنعتی توسط رنگ‌هایی از جنس پلیمر پوشیده شده‌ است. این رنگ‌ها در طی دو مرحله ورق را می‌پوشانند. در مرحله اول لایه‌ای به ضخامت 20 الی 25 میکرون در روی ورق و در مرحله دوم پوششی به ضخامت 7 الی 15 میکرون در پشت ورق قرار می‌گیرد. این پوشش رنگی علاوه بر زیبایی و جذابیت‌های ظاهری که به ورق می‌بخشد، آن را در برابر خوردگی، پوسیدگی، و زنگ زدگی نیز محافظت می‌کند. این ورق‌ها برای استفاده در محیط‌هایی با میزان رطوبت بالا گزینه‌ای بسیار مناسب بشمار می‌روند. این محصول با 16 رنگ‌بندی مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود و دست مشتریان را در انتخاب باز می‌گذارد.

قیمت ورق رنگی

قیمت ورق رنگی با توجه به ابعاد آن ، ضخامت ورق و جزئیات انجام شده در فرایند تولید متقاوت است. بیش از 16 رنگ مختلف در تولید ورق رنگی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید بنا بر نیاز به صورت رول، برش خورده یا کرکره ای سفارش خود را دریافت کنید .

ویژگی های ورق های رنگی

  • ورق رنگی دوام و ماندگاری بالایی دارد
  • در برابر خط خش و آسیب های فیزیکی مقاومت بیشتری نسبت به سایر ورق های فولادی دارد
  • می توان از آن ها در شرایط مرطوب و در معرض گرما بهره برد

تمامی این فاکتورها بر روی قیمت ورق رنگی موثر است.

از جمله فاکتورهای موثر در تغییر قیمت ورق رنگی، تقاضای موجود در بازار می باشد. قیمت بر اساس رنگ های مختلف نیز متفاوت است. مهمترین تولید کننده های ورق رنگی کارخانه های فولاد مبارکه، فولاد بهمن و هفت الماس به شمار می روند. ورق های رنگی وارداتی نیز از کشورهای چین، هند، امارات متحده عربی، قزاقستان، اوکراین و .. تامین می شوند. برای اطلاع از قیمت ورق رنگی و نوسان های لحظه ای و تغییرات روزانه می توانید از طریق تماس با کارشناسان ایران نیاز از آخرین جزئیات بازار مطلع شوید.

مشخصات و ابعاد ورق رنگی

درمورد مشخصات این ورق‌ها می‌توان به رنگ‌آمیزی، ضخامت و عرض آن‌ها اشاره نمود. رنگ‌آمیزی این محصول توسط رنگ‌آمیزی الکترواستاتیک و به ضخامت 20 تا 25 میکرون در سطح بالایی و 7 تا 15 میکرون در سطح پشتی ورق انجام می‌شود.

این محصول عموما ضخامتی بین 0.2 تا 0.7 میلیمتر دارد که هرچه این ضخامت بیشتر باشد طبعا قیمت و استحکام آن نیز افزایش می‌یابد. عرض ورق‌های رنگی برخلاف ضخامت‌ آن‌ها ثابت است و فقط در دو عرض 1000 و 1250 میلیمتر تولید می‌شود. ورق رنگی معمولا بصورت رول بفروش می‌رسد که هر رول از وزنی بین 4 تا 9 تن برخوردار است.

کاربردهای ورق رنگی

ورق‌های رنگی کاربردهای بسیار زیادی دارند و مخصوصا در صنعت ساختمان سازی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. علاوه بر این، در ساخت و تولید لوازم خانگی نیز از این ورق‌ها استفاده می‌شود. ورق‌های رنگی نسبت به فولاد، مقاومت بیشتری دارند و بعلت مقاومت بالایی که در برابر رطوبت و محرک‌های اسیدی و قلیایی از خود نشان می‌دهند، از گزینه‌های مناسب برای استفاده در مناطق مرطوب محسوب می‌شوند.

این ورق‌ها در ساخت بدنه و سقف انبارها، کارگاه‌ها و سوله‌ها و همچنین سقف‌های شیروانی بسیار استفاده می‌شوند. از دیگر کاربردهای این محصول می‌توان به صنایع فلزی نظیر کابینت‌سازی، تجهیزات و لوازم اداری، پارتیشن، بدنه رایانه و کامپیوتر و بدنه دیگ‌های بخار اشاره نمود. تولیدکنندگان از این ورق‌ها در ساخت لوازم خانگی از جمله بدنه یخچال، آبگرمکن، اجاق گاز، ماکروویو و ماشین‌های لباسشویی بهره می‌گیرند. از ساخت کانتینر، ماشین‌آلات صنعتی و سنگین‌، اتاقک خودرو و سردخانه می‌توان بعنوان دیگر کاربردهای ورق رنگی یاد کرد.

ورق رنگی , قیمت ورق رنگی گالوانیزه , لیست قیمت ورق رنگی,قیمت ورق رنگی سقف سوله, ورق رنگی گالوانیزه, وزن ورق رنگی,قیمت ورق گالوانیزه رنگی, قیمت ورق گالوانیزه

قیمت انواع ورق رنگی ، ورق گالوانیزه رنگی

قیمت روز ورق رنگی، ورق های رنگی، قیمت روز ورق گالوانیزه رنگی یکی از خدماتی است که در سایت ایران نیاز برای شما فراهم آمده است. شما به راحتی می توانید با حضور در همین صفحه انواع ورق را مشاهده کنید و از قیمت لحظه ای ورق مطلع شوید.

ورق رنگی گالوانیزه

ورق رنگی از محصولات تولید شده در صنایع فولادی می باشد. نحوه تولید این ورق در امتداد فرایند تولید ورق های گالوانیزه می باشد که یک لایه محافظ بر روی آن اضافه می شود. بدین صورت که ورق گالوانیزه وارد سیستم تولید ورق رنگی شده سپس چربی زدایی بر روی ورق گالوانیزه صورت می گیرد. این فرایند دوبار تکرار شده و سطح ورق با برس پولیش می شود تا سطح ورق گالوانیزه از هر گونه غبار و آلودگی پاک شود.

سپس ورق را با هوای گرم و خشک آماده بالا بردن مقاومت فولاد در برابر خوردگی می کنند. بعد از این مرحله ماده شیمیایی خاصی را برای چسبندگی بیشتر رنگ به سطح فولاد به هر دو سمت ورق اسپری کرده و صبر می کنند تا خشک شود. لازم به ذکر است که این ماده از پوسته پوسته شدن رنگ جلوگیری می کند.

در این مرحله ورق برای پوشش اولیه رنگ که همان رنگ آستری یا پرایمر شده و هر دو طرف آن آستر می گردد. رنگ های پلی استر برای پرایمر استفاده می شوند ، ورق وارد کوره شده و مرحله اولیه پخت رنگ صورت می گیرد. بعد از پخت و سرد شده ورق آماده رنگ نهایی و مرحله غلطک  سپس پخت نهایی می شود. Top Coat استفاده شده در کار بسته به کارخانه تولید کننده یکی از انواع Polyester، Epoxy، Polyurethane، PVDF، Acrylic و Polyamide است. Back Coat نیز عموماً Epoxy یا Polyester می باشد.

ضخامت لایه پوششی در قسمت رویی سطح فولاد حدود 20 الی 25 میکرون و در پشت کار 7 الی 15 میکرون است. اگر ضخامت رنگ استفاده شده بالا باشد (حدود 200 میکرون) می توان با استفاده از تکنولوژی مربوطه بافت و طرح های مانند چرم، چوب و سنگ را روی کار ایجاد نمود. آخرین مرحله پس از بررسی توسط واحد کنترل کیفی استفاده از یک لایه پلي اتيلن یا پلي پروپيلن روی سطح کار و بسته بندی آن می باشد.

ورق رنگی به لحاظ مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی و همچنین قابلیت پرس و شکل پذیری در مرحله عالی قرار دارد. از این رو در صنایعی همچون لوازم خانگی، ساخت سوله و سقف کاذب، نمای داخلی و خارجی ساختمان ها، تجهیزات اداری، فلزات صنایع کامپیوتری، تولید انواع مخازن و بشکه ها، کانکس و کانتینر، سردخانه و … کاربرد دارد.

 

فروش آجر نسوز با قابلیت تامین در تناژهای بالا انجام می شود. برای اطلاع از قیمت آجر نسوز با ما در ارتباط باشید

ورق رنگی ، قیمت ورق رنگی ، انواع ورق رنگی

انواع ورق رنگی

ورق‌های رنگی را از نظر شکل ظاهری و نوع برش به انواع مختلفی تقسیم می‌کنند. طرح پالرمو، طرح شادولاین، طرح ذوزنقه و طرح کرکره‌ای یا سینوسی از طرح‌های پرکاربرد این ورق‌ها هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

برای اطلاع از قیمت ورق های گالوانیزه کارخانه های مختلف می توانید از طریق سایت ایران نیاز و تماس با شماره های ۰۳۱۴۵۸۵۲۴۹۱ و ۰۹۱۳۱۱۷۱۱۳۱ و ۰۹۱۳۸۱۸۳۱۳۶ قیمت انواع ورق گالوانیزه را به روز دریافت نمائید.

ورق رنگی طرح سفال پالرمو ، قیمت ورق رنگی طرح سفال پالرمو

ورق رنگی طرح سفال پالرمو

طرح سفال استفاده شده در این ورق‌های گالوانیزه شباهت بسیاری با سقف خانه‌ها در شهر پالرمو ایتالیا دارد. از این رو ورق‌هایی با این طرح را ورق‌های طرح پالرمو می‌نامند. این نوع ورق در مقابل ضربه و نور مقاومت بسیار زیادی دارد و با گذشت زمان دچار پوسیدگی و تغییر رنگ نمی‌شود. علت مقاومت این ورق‌ها ضخامت مناسب آنهاست که بین 20 تا 25 میلیمتر است. علاوه براین، نصب این ورقه‌ها بسیار سریع و راحت انجام می‌شود.

ورق رنگی شادولاین ، قیمت ورق رنگی شادولاین

ورق رنگی طرح شادولاین

این نوع ورق از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین ورق‌های رنگی موجود در بازار است که به شکل ذوزنقه طراحی و تولید می‌شود. این محصول بسیار سبک بوده و از وزن کمی برخوردار است که امکان جابه‌جایی راحت آن را فراهم می‌کند. با این حال، وزن کم این نوع ورق به معنای بی کیفیت بودن آن نیست و به‌دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب در هنگام ساخت، استحکام زیادی دارد. ورق رنگی طرح شادولاین با قیمتی بسیار مناسب و مقرون به‌صرفه در بازار موجود است.

ورق رنگی طرح ذوزنقه ، قیمت ورق رنگی طرح ذوزنقه

ورق رنگی طرح ذوزنقه

این مدل از ورق‌های رنگی موج‌هایی به‌شکل مربع در عرض ورق دارد که شباهت بسیاری را با ورق‌های سینوسی بوجود می‌آورد. این ورق از نظر میزان مقاومت، ابعاد و مشخصات ظاهری با ورق‌های سینوسی متفاوت است و بیشتر در پوشش سقف‌های شیروانی بکار برده می‌شود. این ورق‌ها با ضخامت 0.6 تا 0.04 میلیمتر و عرض 100 و 125 سانتیمتر تولید و روانه بازار می‌شوند.

ورق رنگی کرکره ای ، قیمت ورق رنگی کرکره ای ، ورق رنگی سینوسی ، قیمت ورق رنگی سینوسی

ورق رنگی طرح کرکره‌ای یا سینوسی

این طرح از قدیمی‌ترین و ابتدایی‌ترین طرح‌های موجود ورق رنگی است. ورق طرح کرکره که تحت عنوان ورق طرح سینوسی نیز شناخته می‌شود، بسیار به ورق‌های طرح ذوزنقه شبیه است و اغلب در ساخت سوله‌ها و ساختمان‌ها بکار گرفته می‌شود. این طرح از ورق همانند ورق‌های طرح پالرمو در مقابل ضربه و نور مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

مزایای ورق رنگی

اصلی‌ترین مزیت ورق‌های رنگی، ایمنی و مقاومت بالای آن‌ها در مقابل ضربه و زنگ زدگی است. برخورداری از رنگ‌های چشم‌نواز و زیبایی ظاهری از دیگر مزیت‌های این ورق‌ها محسوب می‌شود. ورق رنگی در شرایط مختلف آب و هوایی دچار تغییر رنگ یا تغییر شکل نمی‌شود. وزن کم و سبک بودن نیز از دیگر مزایا و ویژگی‌های مثبت این محصول بشمار می‌رود که امکان جابجایی و نصب سریع و راحت آن را فراهم می‌کند. همچنین این سبکی باعث شده که از این ورق‌ها در ساختمان سازی و برای بالا بردن ایمنی ساختمان در مقابل زلزله استفاده شود.

قیمت ورق رنگی در بازار

قیمت ورق رنگی و ورق‌های گالوانیزه باتوجه به ضخامت و عرض‌ آن متغیر است. علاوه براین، قیمت این ورق‌ها در کارخانه‌های مختلف نیز یکسان نیست و بر اساس کارخانه تولیدکننده متفاوت خواهد بود. با این‌ حال، هر رول این ورق‌ها با میانگین قیمت 31/500 هزارتومان در بازار ایران بفروش می‌رسد. شما عزیزان می‌توانید جهت اطلاع از قیمت دقیق این ورق‌ها با کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدکننده این ورق‌ها تماس بگیرید. در این مطلب تلاش نمودیم شما را بطور کامل با مشخصات ورق رنگی، کاربرد، انواع و قیمت آن آشنا کنیم. تجربیات خود را در رابطه با استفاده از این ورق‌ها از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

ورق رنگی ، قیمت ورق رنگی

قیمت ورق رنگی ارائه شده در سایت ایران

قیمت ورق رنگی در وب سایت ایران نیاز به روز می باشد و مشتریان گرانی می توانند با شماره های ۰۳۱۴۵۸۵۲۴۹۱ و ۰۹۱۳۱۱۷۱۱۳۱ و ۰۹۱۳۸۱۸۳۱۳۶ تماس بگیرند و از قیمت لحظه ای انواع ورق رنگی ارائه شده در ایران نیاز مطلع شوند.

 

نحوه سفارش ورق رنگی درایران نیاز

مشتری پس از مراجعه به سایت ایران نیاز و ارتباط با کارشناس فروش می تواند انواع ورق های رنگی تولید کارخانه های مختلف مورد بررسی قرار داده و بسته به نیاز خود سفارش خود را ثبت نماید.

قیمت ورق رنگی ایران نیاز به قیمت درب کارخانه

قیمت انواع ورق رنگی در ایران نیاز به قیمت درب کارخانه می باشد و این محصول مستقیم از درب کارخانه برای مشتریان گرامی ارسال می گردد. همچنین ورق رنگی های موجود در ایران نیاز به صورت ورق رنگی رولی یا ورق رنگی به صورت شیت ارائه می گردد.