دسته بندی مصالح ساختمانی

فوم بسته بندی – یونولیت بسته بندی – ورق فوم

یونولیت بسته بندی

قالب یونولیت بسته بندی چیست ؟

 
ساخت قالب یونولیت و قالب پلاستو فومی جهت بسته بندی محصولات تولیدی عزیزان تولید کننده می باشد . برای بسته بندی هر محصول تولید شده جهت محافظت در حمل و انبار داری و رساندن محصول تولید شده به دست مشتری بصورت صحیح و سالم با عنایت به ویژه گی های بسته بندی پلاستوفوم (یونولیت ) و بحث عایق نمودن در برابر گرما و سرما و نیز ضربه پذیری و سایر موارد توصیه می گردد .
 

در بسته بندی محصول با پلاستوفوم و یونولیت چند مطلب ذیل حایز اهمیت میباشد :

 

فوم بسته بندی – یونولیت بسته بندی – ورق فوم

 
طراحی بسته بندی که نوع بسته بندی از طرفین یا بالا و پایین محصول و یا قرار دادن محصول در فضا می باشد . بهتر است توسط هنر مندان و متخصص بسته بندی انجام پذیرد . زیرا بسته بندی محصول تمامی زحمات تولید و کیفیت و ارزش محصول را در دید اول در ذهن مشتری تداعی می نماید . در ایران عزیزمان به امر هنر بسته بندی و طراحی بسته بندی اهمیت زیادی داده نمی شود . ولیکن شرکت ها و برند هایی که اهمیت بسته بندی را در نظر گرفته اند بسیار در فروش و بازار موفق بوده اند . با مقایسه برندهای یکسان که تولید محصولات مشابه ای را در محصولات خودرو و یا مواد غذایی دارند  را در نظر بگیرد و پاسخ این مهم را خواهید یافت . در نتیجه توصیه می گردد در اولین قدم از طراح و متخصص و هنر بسته بندی مشاوره و استفاده گردد .
 

فوم بسته بندی 4 – یونولیت بسته بندی 4 – ورق فوم 4

 
۲- بسته بندی و قالبسازی یونولیت بسته بندی و پلاستوفوم نیاز به مدل سازی اولیه دارد . این شرکت پیشنهاد می نماید بعد از طراحی بسته بندی مدل اولیه با پلاستوفوم و یونولیت بسته بندی تقدیم گردد . تا نقشه ذهنی و کاغذی تبدیل به مدل واقعی  پلاستوفوم و یونولیت گردد . در این قدم شرکت توسعه پلاستو  فوم غرب ایرانیان با بکاری گیری متخصصین امر توانایی تقدیم مدل اولیه با هزینه مناسب را دارا می باشد . ولیکن در صورتیکه مدل و فرض اولیه مورد تایید تولید کننده محترم باشد . میتوان از مدلسازی  پلاستوفوم و یونولیت  صرف نظر کرد .
 

 

۳- طراحی و ارائه نقشه قابل اجرا در قدم سوم کار می باشد . نقشه کاری قابل اجرا با در نظر گرفتن کلیه جزییات و ریزه کاری های اجرایی اهمیت ویژه ای داشته . از صرف و اتلاف هزینه ها اضافی جلوگیری می کند .
 
۴- مدل سازی (مدلسازی ) در قدم بعدی جهت قالبسازی پلاستوفوم و یونولیت  می باشد . به صورتی که ما مدل چوبی از قالب مورد نظر می سازیم . تا با ریخته گری بعدی قالب منفی بسته بندی مورد نظر را مشخص کنیم .
 

فوم بسته بندی 4 – یونولیت بسته بندی 4 – ورق فوم 4

 
در مدل سازی چوبی کلیه ابعاد و اندازه و زوایا در کار بصورت مقیاس واقعی یک به یک انجام شده و در واقع  پلاستوفوم و یونولیت بصورت چوبی ساخته می شود .
 
۵- ورق فوم بعد از مدل سازی چوبی در قالب سازی و قالب گیری  پلاستوفوم و یونولیت نوبت  به ریخته گری با آلومینیوم می باشد . ریخته گری باید با استفاده از آلیاژ مناسب انجام پذیرد . در صورتیکه آلیاژ آلومینیوم بکار رفته ارزان و با ناخالصی باشد . اصطلاحا در قالب ایجاد مک نموده و قالب عمر کوتاهی خواهد داشت . در قالب ریزی بسیار مهم است از آلیاژ مناسب و آلومینیوم مناسب استفاده گردد . و امر ریخته گیری توسط ریخته گری مطمئن و قابل اعتمادی انجام پذیرد . در ساخت قالب پلاستوفوم و یونولیت بیشترین هزینه صرف آلومینیوم مصرفی می گردد . ساخت قالب با هزینه های نامتعارف و ارزان که با استفاده از آلومینیوم نامناسب و ارزان می باشد . یا ضخامت کمتر از حد مناسب در قالب در نظر گرفته میشود منجر به ترکیدن و خرابی قالب گردیده . و هزینه مجدد را برای تولید کننده محترم به همراه خواهد داشت .
 

فوم بسته بندی 4 – یونولیت بسته بندی 4 – ورق فوم 4

 
اتلاف هزینه فوق با صرف زمان مجدد جهت قالب سازی نیز می باشد . زمان در بسته بندی پلاستوفوم و یونولیت بسیار حائز اهمیت است . زیرا که اکثر تولید کنندگان محصولات مختلف تمرکز خود را بر روی تولید محصول خود نموده اند . بعد از تولید محصول و معمولا در زمان های آخر تصمیم به بسته بندی پلاستوفوم و یونولیت می نمایند .
 
۶- بعد از آماده شدن قالب از ریخته گیری نیاز به سخت کاری بروی قالب میباشد قالب پلاستوفوم و یونولیت تا حدود ابعاد نقشه و طراحی اولیه نیاز به سخت کاری و رساندن اندازه ها و ابعاد به مقدار در نظر گرفته شده میباشد که با ماشین آلات فرز و تراشکاری سخت کاری بروی قالب پلاستوفوم و یونولیت انجام میگیرد.
 
۷- بعد از سخت کاری قالب پلاستوفوم و یونولیت نوبت به نرم کاری و ظریف کاری قالب پلاستوفوم و یونولیت میباشد تا قالب پلاستوفوم و یونولیت به  اندازه های دقیق دهم و صدم میلیمتر برسد که البته ریزه کاری های ظریف کاری و تجربه و تجربیات قالبسازی پلاستوفوم و یونولیت حائز اهمیت میباشد
 

تولید قالب یونولیت 3

 
۸- نصب قطعات و مونتاژ قطعات ساخته شده بر روی یگدیگر بصورت دقیق و با استفاده از وسایل مرغوب و غیر زنگ زدن در قدم بعدی کار میباشد چرا که استفاده از قطعات و لازم نصب و مونتاژ نا مرغوب باعث زنگ زدگی و خرابی قالب و در تولید محصول پلاستوفوم و یونولیت منجر به تولید قطعه کثیف و زرد و زنگ زده میباشد که در تمام محصولات پلاستوفوم و یونولیت رنگ زرد و زنگ زدگی خود را نشان خواهد داد
 
۹- تنظیم بخار پخش کن ها و کنترل بخار رسی به تمام قسمتهای محصول جهت جلوگیری از خامی قطعه و نیز راه آبها و راه بخار و مواد اولیه در قدم بعدی ساخت قالب پلاستوفوم و یونولیت و قالب سازی پلاستوفوم و یونولیت میباشد
 

کارخانه یونولیت و فوم بسته بندی – یونولیت بسته بندی – ورق فوم در اصفهان

 
۱۰- تست قالب و نمونه گیری از قالب و دریافت محصول پلاستوفوم و یونولیت بسته بندی در قدم آخر بوده تا فشردگی و چگالی و دانسیته مورد نیاز که وزن و ضربه پذیری و کنترل ضربه بروی محصول را مورد تایید قرار دهد میباشد در تست و کنترل قالب معمولا چند نمونه به تولید کننده و متقاضی محترم داده میشود.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *