سنگ های ساختمانی

سنگ هرسین را بهتر بشناسید

سنگ مرمریت هرسین ممتاز دارای مقاومت فشاری و مقاومت سایشی بالایی است، که موجب شده صیقل پذیری و درخشندگی سنگ را افزایش دهد.

مهم ترین نکات خرید سنگ هرسین ! سنگ هرسین چه مشخصاتی دارد و کجای ساختمان از سنگ هرسین استفاده کنیم ؟

از مهمترین سنگ های مرمریت است که بصورت وسیعی در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد سنگ هرسین می باشد .

در استان کرمانشاه و در حوالی شهر هرسین معادن سنگ هرسین قرار دارد . هرسین کرمانشاه از نظر معادن سنگ مرمریت بسیار غنی است . هرسین  دارای دو معدن بزرگ سنگ می باشد . به نام معدن هرسین شهاب سنگ و معدن مرمریت هرسین سردار . از مهم ترین و یکی از عمده تریسن معادن استخراج سنگ هرسین معدن مرمرین هرسین سردار می باشد . معدن مرمریت هرسین سردار با وجود 14 پله استخراج سنگ هرسین و 4 پله فعال ، بخش عمده ای از استخراج سنگ هرسین را به عهده دارد . این معدن بهره گیری از روشهای استاندارد و به روز مهندسی معدن در استخراج سنگ هرسین با درجه کیفی بالا کوشیده است .

پرکاربردترین و مشهورترین سنگ ساختمانی ایران  :

سنگ هرسین از منشا رسوبی و یک نوع سنگ دگرگونی  است . این سنگ بصورت عمده از کانیهایی نظیر کلسیت و آراگونیت در محیط های رسوبی تشکیل شده است . در طول زمان و با تاثیر پذیری از عوامل دگرگونی بصورت یک سنگ منسجم و یکنواخت درآمده است . سنگ هرسین در طبقه بندی های سنگ های ساختمانی به لحاظ کالیته رنگی جزو سنگ های کرم روشن و بژ روشن قرار می گیرد . این محصول پر فروش با توجه به سورت های مختلف میزان خطوط شاخ گوزنی و الگوهای خطوط متفاوت می باشد . به طوری که سنگ هرسین با درجه ممتاز از نوع صادراتی بوده و یکنواخت می باشد .

سنگ هرسین کاربرد گسترده ای در ساختمان دارد و از جمله مهمترین و پر فروش ترین سنگ ساختمانی ایران است . برای محیط هایی با رنگ بندی متنوع است . توجه به رنگ بژ و خطوط همرنگ بافت سنگ می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد . بیشترین کاربرد سنگ هرسین در دیواره های داخلی ساختمان ، کف، پله و کابینت می باشد . ماهیت رسوبی سنگ هرسین میزان شکل پذیری آن برای تولید مصنوعات سنگی را افزایش داده است . ساب پذیری بالای سنگ هرسین میزان کیفیت سنگ را پس از فرآوری بالا می برد .

در محیط های با رفت و آمد بالا نظیر پاساژ ها و مراکز خرید بهترین انتخاب می باشد . به دلیل اینکه سنگ هرسین مقاومت فشاری بالایی دارد . از سنگ هرسین بصورت گسترده ای در مراکز بهداشتی و بیمارستانها استفاده می کنند . دلیل این امر وجود کانی های بی خطر و عدم انتشار گازهای مخرب از طریق سنگ می باشد .

سنگ مرمریت هرسین ممتاز دارای مقاومت فشاری و مقاومت سایشی بالایی است، که موجب شده صیقل پذیری و درخشندگی سنگ را افزایش دهد.

سنگ مرمریت هرسین ممتاز در ابعاد و کیفیت های مختلف، خرید آنلاین سنگ و آشنایی با حدود قیمت آن، فروشگاه آنلاین سنگ و مصنوعات سنگی ساختمان ایران نیاز

ویژگی های مهم سنگ هرسین :

  • نگهداری بسیار آسان 
  • برای تمیز کردن سنگ هرسین نیاز به شوینده های قوی و اسیدی نیست
  • سنگ هرسین به راحتی با شوینده هایی با درجه تمیزکنندگی متوسط پاک و براق می گردد

پله هرسین چگونه انتخاب می شود ؟  در چه مکانهایی می توان از پله هرسین استفاده نمود ؟ مشخصات پله هرسین چیست ؟

بیشترین کاربرد سنگ مرمریت هرسین در بخش راه پله های ساختمان است . رنگ روشن و خنثی در این نوع سنگ سبب شده تا در مکان هایی که میزان نور خورشید بسیار کم است باعث جلوه بیشتری به محیط گردد . با توجه به ساب پذیری بالای مرمریت هرسین کاربرد آن به عنوان سنگ پله را در محیط هایی که نور خورشید بصورت مستقیم می تابد انعکاس و شکوه پله هرسین را دوچندان می کند .

سنگ پله هرسین مرمریت چگونه انتخاب می شود ؟

ابتدا معمار طول و عرض پله ساختمان را محاسبه می کند . سپس نسبت به سفارش این سنگ پله در ابعاد های مختلف اقدام کنید . پله هرسین در ابعادهای متنوع ساخته می شود . به همین دلیل از هر ابعادی می توان از سنگ هرسین استفاده نمود .

 ضخامت های استاندارد فرآوری شده یکی از مهمترین عوامل در دوام پله های هرسین می باشد . پله های هرسین یکنواخت و بدون درز و بازشدگی می باشند . در ضخامت های کالیبره شده 3 سانتی متری فرآوری می گردند . علاوه بر پله های هرسین خرید زیرپله نیز به یکنواختی راه پله کمک می کند .

اهمیت درجه بندی سنگ هرسین :

برای طراحی و ساخت راه پله یکنواخت ، انتخاب درجه سنگ مهم است . میزان تاثیر پذیری الگوی یکنواخت پله ها با وجود رگ های نازک و یکنواخت زیاد است . هم چنین به لحاظ بصری هم شکوه بالایی را به همراه خواهد داشت . رنگ بژ پله هرسین با رنگ های تن بالا مکمل می شود بنابراین در دکوراسیون داخلی ساختمان در پاگردها می توان از گیاهان سبز آپارتمانی که نور و آب کمتری نیاز دارند استفاده نمود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *